tisdag 1 december 2009

En liten hälsning

Tiden bara rusar iväg. Jag jobbar och jag har inte heller gjort så mycket inför julen. Några kransar, tända ljus, tazetter och hyacinter och pepparkaksdoft är det som gör att det är lite julstämning här hemma. Granar kommer inte in förrän sista veckan och den stora granen brukar vi inte ta in före kvällen innan julafton. Då klär vi den tillsammans. Jag gillar alla förberedelser innan jul och lite stress hör till tycker jag. Alla gör på sitt sätt och jag brukar ha julen kvar ända fram till Tjugondedag knut så jag vill inte börja för tidigt. I morse var vi i kyrkan då Benjamin läste en vers och hade adventsfirande där med skolan, en mysig start på dagen. Sen har jag suttit med texter resten av dagen, känns så skönt när man kan skicka iväg dem. Nu ska jag slänga mig i sängen för nu går nästan ögonen i kors och när jag vaknar ska jag iväg till Göteborg. Ska ha en heldag med Ingrid på Atmosphere....åhh så skönt att komma ifrån datorn en stund.
Ha det nu så gott

22 kommentarer:

MODERN COUNTRY sa...

Hei Marie!

Bare jeg som kikker inn i natten :)
Tenkte bare og si et lite hei, like før jeg selv hopper i seng. Jeg føler også at tiden bare ruser i vei. Men sånn er det vel for oss jenter som jobber mye. Er lettere sjokkert over at det allerede er Desember i morgen, hvor i all verden ble November av???

Håper du får en riktig myyysig dag i morgen med Ingrid, og hvis du leser dette før du drar i vei, hilse så varmt fra meg!!

Klem!

Aina

PS: Fikk du forresten lest mailen jeg sendte??

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojs..så fin bild!!!
hoppas det var en mysig advent!!
Kramis ♥ Millis

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Jaa, visst är advents tiden mysig, sååå härligt med en hel dag hos Ingrid !! Hälsa henne så gott från mig !!
Kraaam Anette

Bibbi sa...

Låter som ni har det ganska mysigt:) Har inte heller plockat fram allt än, och granen får vänta tills uppesittarkvällen. Tradition att hala familjen då ska hjälpas åt att klä den.
Hoppas du får en härlig dg i Göteborg.
Njut av advent!
Kramen

Millas hem sa...

Önskar dig en trevlig dag med ingrid!

Kram Camilla

Johanna sa...

Så enkel men ändå jättefin bild MVH Johanna

Emmas utsikt sa...

Det tycker jag låter bra. Julen är i december, inte november. Granen in den 23.e.

Ha det fint i Gbg,

Emma

Anonym sa...

Roligt när du gör inlägg....saknar dej .....förstår om du har fullt upp ändå.....ha så mysigt inför julen....kram

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken fin bild! Visst är advent och hela december en mysets tid.
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja det har en tendens att köra ihop sig lite så här innan jul , men det hör ju till !
Bara man tar sig tid med barnen för det är på något vis deras högtid tycker jag , med all spänning .
Undrar var all denna förväntan tar vägen hos vissa , som bara tycker julen är jobbig .
Ha det så himlans mysigt i Göteborg nu !
Kram/Lotta

hemtrevnad marie sa...

Kul med ett inlägg...och vilken fin bild!!
Ja, här är det heller ingen gran inne förrän precis före juafton, och den står också kvar till Tjugondag knut här!
Skönt med en ledig dag nu då, ta vara på den!!
Själv ska jag måla rullgardiner, så fort det ljusnar...
kram på dig!!

Karin sa...

Lovely picture. Your into harts too I see. Visit my blog and you can try to win one, maybe for in your BIG christmastree? Have a nice day, Karin

Tessie sa...

Pepparkaksdoft är verkligen jul för mig!
Hoppas att du får det trevligt i Göteborg :-)

Kram Torparfrun

Skogsdoft & havsbris sa...

Mysigt med pepparkasbak! Och hyacinter, de doftar så ljuvligt och för verkligen med sig en försmak av julen. Jag vill inte heller pynta alltför mycket för tidigt, för jag är också en av dem som vill ha julen kvar till Tjugondag knut. Det är faktiskt riktigt roligt att höra att även du har julen kvar till dess, för annars tycker jag att de allra flesta har väldigt bråttom att städa bort julen direkt efter nyår, och det tycker jag är synd. nej, jag plockar hellre fram pyntet lite närmare jul och har det kvar längre sen, än att stressa fram det långt innan advent och sen ta bort det alldeles för fort.
Önskar dig en fin advent och 1:a december! :)

Magdalena sa...

så skönt att få inblick i dina förberedelser inför julen...skönt att höra att det finns några fler som har mycket att göra...leve kreativiteten och de 24 timmar som dygnet har!
ha det gott
Magdalena/Color Sepia

Mitt hvite hus sa...

Heisan

Kikker innom... og ser at du er i gang med pepperkake baking... så koselig...

Ønsker deg fine dager...

Klem kerstin

Ina sa...

ja visst är det härligt med alla förberedelser och precis som du skriver tillhör en liten uns av stress. Jag har satt in några små granar och annat pynt från naturen men de stora granarna tar vi in i julveckan. Är otroligt pyntsugen i år och längtar och ser fram emot denna magiska tid vi går till mötes, jag älskar julen!!
På måndag är det vi som bakar pepparkakor och lussekatter inför Lucia, älskar saffran och lussebullar!!:-)
Hoppas allt är bra med dig!!
Kram Ina

livet på utanäs sa...

Hej !
Det är nog inte så många som håller ut med julen ända till tjugondag Knut, men så ska det ju vara, egentligen =)

Här har vi fått fin vit julesnö =)

Ha det så gott och tack för all inspiration du ger en !
Kram Sussi O

lilleba sa...

Så trivelig det ser ut med julebaksten !
Selv har jeg bare kransekake og julekake i julen.
Da barna var små, hadde jeg minst 10 forskjellige slags kaker...

Og julen, den varer til 20. dagen her i huset.
Ingen julepynt kommer fram innen lille julaften.
Det har vært skikken fra min barndom, men innen den dagen var det vasking og baking og masse av forberedelser :)

Ha en fin dag, hilsen Lilleba på Rusk og Rask

shapel sa...

w5h47z2f50 x8t79g1j23 h4s37t3t14 h7a77h7m20 h0y66i7c82 a5t97w3b87

Unknown sa...

m5b06t7w80 w5u56v4x42 j9o05j9l77 f1q50f4r71 l0t52d9y32 u6x27h3x36

smatha sa...

y1m59l9f00 s8m93y3x55 o8m72l9t09 c4f43n9q52 z1q94x8h16 t1c11f3c62