fredag 17 september 2010

Ja, då är det helg igen!!!!


Tänk att veckorna går så fort! De bara springer iväg och man fyller dem med olika saker. I veckan har det hänt en del spännande saker och så blandas det förstås med annat så att man inte är uppe i himlen hela tiden och far. Idag har jag suttit vid datorn hela dagen och igår med, så nu ska det bli skönt att få vila ögonen i helgen. Undrar just om man skulle kunna få frukost på sängen? Ställde fram brickan som jag köpt av Katja, tycker att den är så enkel och lite fin. Får väl se om den fylls av godsaker. Jag älskar frukostar och långa sådana. Vi sitter alltid länge...lite för länge, ofta när vi är klara så är det ju nästan lunch.
Och en god hotellfrukost, det är väl iallafall det bästa med en hotellvistelse!!?
På söndag är det dags att rösta...Benjamin som är 10 år frågade mig
- Mamma, tror du att du skulle kunna rösta på Centerpartiet åt mig för du vet att jag ska ju bli bonde, och de håller ju på bönder!??
Ja, vi får väl se vem som får min röst!
Ha nu en riktigt härlig helg
Kram

30 kommentarer:

vitating sa...

Hej Marie!
Trevlig helg! Åhhh visst är det underbart med låånga frukostar på helgen, juice, ägg, färskt bröd är ett måste! Fint du har det i sovrummet. Längtar tills vår renovering drar igång, vi ska ha vitt stående bredspont, liknande ditt.
Visst är det kul med barnens tankar, de är så kloka!

Kram Maria

Frøken Jægers Hus sa...

Så flink du er! Herlige repotasjer i fantastiske hjem! Det er en lykke med alle disse fine interiørblad! og ikke minst all inspirasjon som finnes her inne. Håper du får en rolig og god helg:)
Klem, H

Mejrams! sa...

Åh, vilken söting, tänker redan på att rösta! Så fint du har det i sovrummet och helgfrukostar är bara bäst! Ha en skön helg med sköna frukostar! (Har du varit i Karlskrona ännu för reportaget?)/Kram Merja

HOUSE of ADELA sa...

Men så fint sovrum ni har! Underbart snyggt=) Härligt med små barn som vet vad dom vill;D

Kram
Adela

ANETTESHUS.COM sa...

En riktig fin helg til deg også!!!

Nydelige bilder! For et vakkert soverom!

Klem klem
ANETTE:)

Norrfrids Eija sa...

Men vilken klok son du har, som vill bli bonde och som redan tänker på att få rösta!
Tänk att jobba med djur och natur!
Sovrummet ditt är väldigt fint, som alla övriga härliga interiörer i ditt hus som du visar här. Hit återvänder man gärna!
Trevlig helg!

Lilla huset på prärien sa...

Ha ha - ja de är allt bra lustiga de små liven. Min A sa en dag "mamma - jag önskar mig en motocross". "Jasså, vaddå för en?" "En så'n på två hjul" "Nej, de är alldeles för farliga, de kan ju välta jättelätt..." *A funderar* "Okej då - då tar jag en sådan där fyrhjulig då!" :)

Hoppas allt är bra med dig!

Kram Jenny

LantlivsAnette sa...

Ohhhh så fina bilder du visar oss, jag antar att det är erat nyrenoverade sovrum...sååå himla fint alltså, du måste ju bara visa oss mera !!
Ha en fin helg
Kraaam Anette
P.s Jaa, val på Söndag, min dotter är första gångsväljare, lite stort ändå..må det röda teamet vinna säger jag !!

Lilla Blanka sa...

Hej goa Marie!

Oj vad fin glimt av ert sovrum!!!
Gillar också brickan väldigt mycket. Har en bild i min "favoritmapp" av en liknande bricka från Honning og Flora som är frukostdukad :)

Måste passa på att säga att ert reportage från Katja var så himla fint. Satt och beundrade det idag.

Kram och ha en fin helg!
Mia

hemtrevnad marie sa...

Å, vilken härlig unge:)
Visst var det förresten din Benjamin som är med i Affarikatalogen...satt och bläddrade i den på jobbet och det är såå fint stylat!!
Frukosten är dagens viktigaste mål, såklart man ska njuta lääänge:)
kraam

n o r d i n g å r d e n sa...

Ha, ha, hälsa din lilla bonde, min morfar var bonde och centerpartist, jag har dock aldrig varit så kluven inför ett val som i år, jag är 25% av fyra olika partier och block, slå det om du kan:)

Hotellfrukostar är en av mina hobbys, ljuuuvligt och så är också dina bilder, så fina, trevlig helg med lillbonden! Mari.

Babette sa...

Que ces images sont belles & le plateau de lit a l'air charmant . Amitiés du Sude de la Rfance . Babette

Mitt hvite hus sa...

Vakre bilder....


ønsker deg en fi9n helg =)

klemmer 0)

Alberte sa...

Ønsker deg en deilig helg og et godt valg. Som alltid viser du de vakreste bilder!
Fredagsklem fra Jannicke

Alberte sa...

Ønsker deg en deilig helg og et godt valg. Som alltid viser du de vakreste bilder!
Fredagsklem fra Jannicke

LIVS LYST sa...

Så herlige farger i dette bildet!

Liv

Madelaine sa...

Vilket jättefint sovrum:) Vi håller på att kämpa på med vårt nu. Kram

Millas hem sa...

Haha! Ja, men så charmigt sagt av dill lille bonde! Ja, det gäller att försöka ordna det för sig i framtiden!=))

Ha en fin helg!

Kram Camilla

Anonym sa...

Ha,ha roligt att man tänker på så viktiga saker som valet när man ä blott tio bast...
Lika fina bilder som vanligt.
Kraam Therese
(www.herbretantik.se)

designchic sa...

Such a beautiful bedroom...

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken härlig kommentar av Benjamin och härliga bilder!
Ha en fin dag!
Kram/LenaS

E sa...

Sicken försigkommen och samhällsengagerad son du har :-)
Ljuvligt med långa frukostar.

Härligt hemma sa...

Sååå vackra bilder!! Jag älskar den översta bilden, sovrummet ser otroligt inbjudande ut!!!
Ha en trevlig helg!
Kram Madeleine

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det där har han kopplat ihop, grabben=) Vilka vackra bilder. Sovrummet utstrålar en lugn och harmonisk känsla.

Önskar dig en fin söndag!
Kram,
Regina

Mary´s House sa...

Åhhh vad fint ditt sovrum verkar vara ska bli kul att se..... kraaam H

Linnea sa...

Låter hur mysigt som hellst med lång och skön morgon fylld av frukost.

Kram Helena

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Fina bilder... ert sovrum verkar vara väldigt relaxing!

Kram från Australien♥

Bokcaféet i byn sa...

Hej!
Långfrukostar är bäst! Hemma hos oss är det scones på lördagmorgnarna som gäller med juice, kaffe, tea och ägg till. Ibland lyxar vi till det med brieost också! Nu längtar jag efter helg!!
Jätte vackra foton i inlägget!
Ha en skön dag!
Hälsningar Anna T

Fröken Grön sa...

Vilken härlig blogg jag hittade här hos dig! Länkar genast, så att jag hittar hit igen!
/Anna-Karin

Elin sa...

Hej! Vilken fin blogg du har och jätte fina bilder. Nu ska jag fortsätta att kolla vidare på din blogg.

Kram Elin