onsdag 23 november 2011

Philippas rum

I Philippas rum är det färg! Även om det kommit in mer färg här i huset så upplevs det ändå som ett ljust hem. Har ju många gånger försökt ta in färg men faller alltid tillbaka till det vita ljusa, jag tycker att det är vackert och passar här i huset. Sen har jag andra saker som ger kontraster till det vita förstås. Men shabby chic som jag tänker mig det, är borta. Snart är det dags att julpynta och det är extra kul i Philippas rum där man kan gå loss i allsköns färger. Just nu är det inte mycket till julpynt, hjärtan i fönstren och två hyacinter men det kommer mer och helst skulle Philippa vilja ta in en gran nu men det får allt vänta ett tag....

Efterlysning! Ett litet lantligt kök med charm och gärna med lite färg behöver vi omgående!!
Så maila om du vet något!!

20 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Vilket underbart flickrum!
Så fiiiiiiint!
Ha en fin dag
Hälsningar Kathrine

spetsar och änglar sa...

Så vackert!

Ha en fin dag
/Heléne

Unknown sa...

sweet theese details....kisses
simona

Fint o Fult sa...

Vilken fin bild! Färgen på bordet är fantastisk.
Monica

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Vad fint du har det !
Vilka härliga färger.
Gillar mer och mer just dom här fina turkosa nyansserna.
Oj om mitt lantkök skulle vara färdig så skulle jag mejla dig direkt ;)
Kanske nästa år ;)

Har ett tillfälligt Lantkök ;)
Som många tycker om men själv längtar jag till det stora.

Ha en fin dag!

Kram

hemtrevnad marie sa...

Superfint Marie, älskar Philippas fina rutiga golv....hade planer på det när vi målade våra, men tidsbristen gjorde dem ljusgrå....
kraam

Anonym sa...

v.a.c.k.e.r.t

Emilie's daughter sa...

Pretty, pretty, pretty - oh so pretty!

Unknown sa...

Åååå så nydelig dette var
Anki

G:a Affären sa...

Härliga färger och plats för en liten Philippa! Kul att hon vill ha en egen liten gran, det ska börjas i tid....
/Cia

Bromans Bravader sa...

Vilket jättefint flickrum. Mysigt.

ana-cuca sa...

me encanta!!!!!
from Barcelona
Besos!!!!

LOPPISLIV sa...

Hej Marie!! Härligt att kunna frossa i färg i söta flickrummet, jättefin kontrast med turkosa skrivbordet. Själv hoppas jag få till vårt gästrum nästa år med lite röda toner i. Har också så svårt att ta in färg i mitt hus, de kommer in då och då men åker fort ut igen, fast lite mörka accesoarer det gillar jag. Ha en fin helg. Kraaaam Paula

Madame Edith sa...

Åh, vad mysigt det ser ut.
Visst känns det ljust även med lite färg :)

Tack för inspirationen.
Kram/M

Anonym sa...

Men såååå mysigt & vackert ♥...

Inka sa...

Ja, det där är ett ständigt dilemma. Vår 6-årige son gnäller jämt om att det är för vitt här hemma. Jag försöker också stoppa in fler färger men det är inte lika snyggt, tycker jag.
Däremot har sonen allsköns färger på sitt rum.

Din dotters rum är jättevackert.

Ha det bra

Kram Inka

Charlotta sa...

Gösses så fint!:)
Mvh Charlotta

Lisa.L sa...

Ååå så fint :D ÄLSKAR bordet och stolen :D kram

Borgmästaren sa...

Läcker färg på bordet. Som vattenfylld is. Har provat många turkosa för att hitta den ultimata nyansen. Den här kom bra nära, om inte spot-on. Du har inte färgnumret? God jul!

Shabby Passion sa...

Hi, well this is just to tell you that this pic here is soo beautiful, I love the table color, I have a very similar one at home, just white though and you're so inspiring.
many thanks for sharing this with us.
Ciao, big hug

Lisa
Shabbypassion.blogspot.it