måndag 10 november 2008

Hem och Antik

Foto Mari Eriksson

Välkommen in i mitt julhem!
Idag har de som prenumererar på Hem och Antik fått julnumret där mitt och Fredriks julhem finns med. Ni andra som kanske vill se lite mer än det jag visat på bloggen får vänta tills på torsdag då den finns att köpa. Först när jag fick reda på att det skulle komma i den tidningen fick jag lite panik! Jag har ju inga fina antika saker!!! Jag handlar ju på loppis och auktioner och köper oftast sånt som andra tycker är skräp. Det dyraste vi har är väl Ikeasoffan ungefär! Kände att jag lurade alla läsare som är antikintresserade men jag fick lugnande ord tillbaka. Det behöver inte alls bara vara antika saker, det är ingen renodlad antiktidning. Det var ju skönt för jag försöker förvandla skräp till skatt! Så nu får ni se mitt hem i julskrud! Ha det så gott!
Julkramar från mig!!!

105 kommentarer:

Malin sa...

Hej!
Vilken underbar bild!
Verkligen jättevackert hemma hos dig.
Kramar Malin

Weiße Versuchung sa...

Hy,
my name ist Anja and I come from Germany.Ican not speak your language but I only want to say,that your Blog is so woderful.....I like it soooooooooo much.Have a nice day.
Grüße Anja

Stämningsfullt sa...

Åh så vackert! det är ju inte klokt så fint ni har det :)
Kram!

Love Your Homes sa...

Precis så Marie, med hjärtat och skapandet har du ju i dig...tur för oss att du delar med dig. Innovativa kvinnor som du skall ha uppmuntran och min har du alla gånger....får läsa mer i veckan.
Från Ingela

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åh..jag vill flytta in > NU!

Kram vännen, ni har det så himla fint att det inte är klokt!

Mia

Jenny Oak Fae sa...

Vilken FANTASTISK bild!!!Ljuvligt...

: )

KRAM, Jenny

<3

Anonym sa...

Hejsan!

Jag prenumererar inte på Allt i Hemmet så jag får tåla mig till på torsdag.

Det ska bli jättespännande att se mer av ditt vackra hem. allt vi ser här är ju såå inspirerande

Trevlig vecka

Lena

Eddan sa...

Jag har alldeles nyss lagt ifrån mig tidningen och måste bara gå in här och gratulera er till ett superfint reportage! Hem och Antik är en av mina favorittidningar och
detta nummer kommer nog att bli väldigt tummat skulle jag tro ;-)!

Må så gott!

MVH Anette

Levindas Värld sa...

Hej!

Du har det så himla vackert, charmigt och hemtrevligt :)

Måste se till att köpa den tidningen på torsdag då!

Ha det gott!

Nettan sa...

såå otroligt fint! Längtar tills på torsdag så jag får se mer!:-)
Kram Nettan

Nettan sa...

såå otroligt fint! Längtar tills på torsdag så jag får se mer!:-)
Kram Nettan

Skatan sa...

Jag är alldeles övertygad om att din personliga hem passar tidningen och dess prenumeranter alldeles utmärkt!

Kram,

Anna :)

(M)Einblicke sa...

Thanks for so wonderful impressions of white!
Lovely regards from Germany, Anke

Vita hjärtan sa...

Hej!

Du har så vackert hemma hos dig så jag blir helt mållös......... Helt underbar bild!

Kram Annemari

Bitte sa...

Vilken vacker bild från ditt hem! :-) Jag har aldrig köpt Hem och Antik förut, men tror minsann att jag ska göra ett undantag...

Kram
Beatrice

mali-mo sa...

Så nydelig!!! Håper jeg får tak i dette bladet i Norge ;)

Kallholmen sa...

Vilken ljuvlig bild..allt är så smakfullt att det tåras i ögonen...! Måste köpa Hem och Antikt på fredag. Tycker om den för att den är så fin även det grafiska eller redigeringen eller vad det heter?
carolina.

Kallholmen sa...

Hej igen,
jag fick panik i sommras när Drömhem&TRÄDGÅRD...skulle fota hos oss. Jag har ju verkligen ingen fin trädgård och är ingen trädgårdsmänniska. Men de sa att det inte heller är en renodlad trädgårdstidning utan lika mycket inredning...kändes skönt tyckte jag.
Kram Carolina

hagagården sa...

Ååå så fint du har det,ska köpa denna tidning på torsdag.
ha det gott
ninni

Lavendel & Romantik sa...

Hej på dig!!! Det ser ju otroligt vackert ut hemma hos dig.Så på torsdag ska jag stå först i kön och köpa tidningen....Som jag vet är helt underbar..Kram/Majsan

lottens vita och gröna sa...

marie, jag har läst varenda ord och njutit av varenda bild!!!ditt hem är det ljuvligaste!
varmkram lotten

Lyktor och Tyg sa...

Oj nu måste jag köpa tidningen, och få lite insperation.
kram Kristina

Granne med Selma sa...

Jag ska hänga på låset till tidningsaffären på torsdag. Det kommer att bli perfekt. det sista jag gör på jobbet är nämligen ett ganska kämpigt samtal, med föräldrar och lärare som behöver handledning kring ett barn. vad kan väl vara bättre än att få sätta sig ner och njuta av ett av de vackraste hem jag vet. och att få en tidning som jag kan bläddra i många, många gånger...
Kram Sussie

Viola sa...

Vilken underbara bild, är min älsklingstidning som jag prenumererar på och även annonserar för min butik, hoppas den nu kommer imorgon, kram

Vackrare vardag sa...

Åååhh, jag tror jag dånar redan vid första bilden! Otroligt vackert! Ser fram emot att få köpa tidningen i slutet av veckan!

Anonym sa...

Har suttit i soffan en lång stund och njutit av hem och antik och bilderna från ditt hem. Så stort reportage och så många fina bilder, alldeles underbart vackert! Vilade ögonen länge på varje bild. stämningsfullt! Fantastiskt kök du har, ja hela huset är fantastiskt! Du har verkligen omvandlat skräp till skatter. Underbart inspirerade! Grattis!

Trevlig idé med att ha granen inne men vänta med att klä den!

Känns bra att ha tidningen så kan jag bläddra om och om igen i den.

Jag vet att jag låter överväldigande men det är just så jag känner. Kram Terese

Unknown sa...

Men himmel vilken underbar bild! Jag kan knappt hålla mig tills på torsdag! Ha det gott! Kram Petra

Casa Loda sa...

Va fint! Är det inte torsdag snart?
Kram Annika

Johanne si vesle interiør verd ! sa...

Hei Johanna :) For ei vakker side du har...her blir eg nok ein flittig gjest !! Sjølv starta eg min bloggverden i går...så eg er rimelig fersk !
Ha det riktig fint :) klem frå Johanne :)

♥ Fyra årstider sa...

Herregud vilken bild. Aftonbladet kommer till mig så jag kanske kan få lite tips.
Kram Lotta

Vintage living sa...

Åh vad mysigt med julgran i köket!

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

HELT JULIGT...
Kram Linda

hemtrevnad marie sa...

Å vilken bild!!
Fast lite sur är jag(inte på dig förstås, haha), för tidningen har INTE kommit till mig, fast jag är prenumerant!
Hoppas verkligen den dyker upp i morgon!!
Vilken vecka det blir, ditt hem i H&A...och Vakre Hjem kommer snart i brevlådan också, många guldkorn att spara!!
Kram på dig!

Emmas Verden sa...

Hei :)
Håper jeg får tak i bladet her i Norge..vet jeg har kjøpt det før..
Nydelig bilde...jeg vil så gjerne se mer!!
Ha en strålende uke!!
Klem Anne ;)

LantlivsAnette sa...

Åhhh, äntligen, äntligen ska man få se mera av ditt underbara hem !!
Jag prenumererar inte så jag får hålla mig några dagar till...
Ha det gott
Kram Anette

Unknown sa...

Hej vännen,

Till min stora lycka så prenumererar jag på Hem & Antik.

Visste inte att ett hem kunde vara såååå underbart vackert!
Det är något utöver allt annat!
Men så har du ju också känsla för det vackra i det lilla.

Önskar att jag hade bott i ett lika vackert hus.

Sköt om Dig
Kramisar Jeanette

HELENA SKARP sa...

Hej Marie

Åååå vad fint det ser ut. Ser verkligen fram emot torsdag då jag kan köpa tidningen.

Tack för att du skrev om min blogg!
Det gjorde att många hittade till den.

Tyvärr kan vi inte komma till Lenas invigning men vi ska försöka att hitta en annan dag att åka ner.

Ha en bra dag!
/Helena

In my house sa...

ÅÅåå, då ska jag köpa den tidningen..... Ditt hem kan man ju bara inte missa =)
Vilken härlig stämning man får av att titta på bilden,,, sån harmoni...

Kram josse

Pernilla sa...

du har det finaste hem jag nånsin sett..den tidningen måste jag köpa!! njuter av alla era fina jobb ni gjort!! lycka till med allt du tar för dig i framtiden!! du ger mig såå..mycket inspiration!!

kram!!

Anna sa...

Hej Marie!

Åh vad glad jag blev när jag kikade i brevlådan och där låg senaste numret av Hem & Antik!

Jag kunde inte låta bli att snabbt bläddra fram till ditt reportage! Åh vad vackert du har! Helt underbart fint allting! Jag ska snart sätta mig ner och lusläsa reportaget och njuta av alla fina bilder från ditt ljuvliga hem:)

Kram
:)Anna

linnea-maria sa...

Jag får hålla utkik efter nästa nummer med andra ord, det ser jättefint ut. Kram /linnea-maria

Anonym sa...

Vilken bild! Vilket hem!
Jag är så avundsjuk så jag storknar!!!
Tack för all inspiration

Mvh Sofia

Majas mammelucker sa...

Halloj Marie!!
Vilken underbar bild från ditt kök...måste bara köpa tidningen på torsdag ååååå vad jag längtar...
Hoppas allt är bra med er och att det blir en skön och härlig jul ni går till mötes..
Vore kul om vi fick till en liten träff efter jul eller mot våren...
sköt om dig och familjen..
Kram Maria

Anonym sa...

jätte fint med test på lådorna. Otroligt fint ser allt ut att vara på denna bild.

kramar @nette

Annika sa...

Oj så fint, en mycket vacker bild...Prenumererar inte på tidningen men har just köpt det tidigare numret och såg att det nya numret kommer den 13:e skall absolut köpa den då...Skall bli spännande att få sed mer av ditt julhem.
Kram Annika

Dalatorpet sa...

Jag tackar för alla fina bilder från ditt hem I LOVE IT

Två systrar sa...

Så Så vackert. Du är så duktig. Vi bara älskar det du gör. Absolut en av våra favortbloggar. Tidningen blir vår så snart den finns att införskaffa. Kan tänkas att vi snor en del ideer för jul... :-) Kram C&M

Anonym sa...

Det var det finaste i hela tidningen,otroligt inspirerande
Helena

Tulipa sa...

Det är så fint , så fint!
Så mycket känsla i allt du har och gör!
Jag bara älskar det!
Kram Tulipa

Eva sa...

hi,
i realy love your beautiful blog and your creative christmas deko.
very inspiring!
all the best from austria,
eva

Eva sa...

hi,
i realy love your beautiful blog and your creative christmas deko.
very inspiring!
all the best from austria,
eva

Eva sa...

hi,
i realy love your beautiful blog and your creative christmas deko.
very inspiring!
all the best from austria,
eva

VINTAGELINE sa...

Heisann Marie
Hjemmet ditt er bare sååå eventyrlig vakkert.Å tenk at du klarer få det slik uten å bruke så mye penger på det.
Jeg har alt vert å bestilt bladet på min lokale bladhandel. Kan nesten ikke vente til imorgen så jeg får hentet det.
Klem Line

Biene sa...

What wonderful, great, beautyful photos in your blog!!!

Hugs, Biene

Husbilsresan sa...

Nu måste jag köpa tidningen på torsdag-----har prenumererat tidigare, men inte längre...hm....
Ha en fortsatt skön vecka!
Kram/Gunn

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul med att ert hem är med i tidningen. då ska jag köpa den på torsdag så jag kan njuta när jag ska ut på en längre tågresa på fredag.

Ha det bra!
Kram Ullis

Anonym sa...

OK, då måste jag snabba på med bloggläsningen och hoppa ner i soffan med tidningen innan det är läggdags! Spännande! Kram från Kristine

Malin sa...

Hej igen!
Måste bara säg att du gjort det mest underbara pepparkakshus jag någonsin sett.
Kram Malin

Rosengårdens Inredning sa...

Hej Marie!
Har precis tittat i Hem&Antik....
Jag säger bara åhhhhh vad vackert och samtidigt mycket hemtrevligt och med en varm känsla för detaljer och oväntade kombinationer.Det finaste julhemmet av dom alla...och att du är en fena på inredning finns det inget tvivel om..(hi,hi)

Ha det gott och kram från mig ;)

hemtrevnad marie sa...

Å jisses Marie!!
Vilket hem du har!!!
Fick tidningen igår, och hann inte läsa förrän sent...satt länge och njöt av dina fina bilder.....och till frukosten idag var jag ju tvungen att lusläsa allt igen!!!!
SÅ VACKERT!!!
Hoppas vi får se övervåningen nästa gång;)
Väntar så på att få se Philippas rum!
Kram på dig och ha en bra dag!!
Marie

Fridashus sa...

Utrolig fin blogg du har!! Knallfint bilde!!!

Marie sa...

Nu har jag läst reportaget i Hem & Antik och jag är nästan mållös!!!!! Ditt hem är såååå vackert och hemtrevligt så det är inte klokt, vilken oerhörd känsla för inredning du har Marie.

Ha en bra torsdag!
Kramar Marie

Katja - Bag End sa...

Wow, that is such a gorgeous kitchen! Christmas really oozes from every corner of it :-)

MODERN COUNTRY sa...

Som jeg lengter etter å springe i vei i morgen å kjøpe bladet!!
Jeg er overbevist om at jeg vil sukke og bli like lykkelig som jeg alltid blir av å lese og se på bildene fra ditt hjem.

En Juleklem på forskudd fra meg!

Ps: Dine ord formidler fullstendig lykke og forventning :)

Körsbärsgården sa...

Godmorgon Marie!

Vilket fantastiskt fint reportage från Ert hem! Möbler, textilier, vackra detaljer, färgsättningen, blommor och arrangemang, Dina unika målerier, ja allt som tillsammans bildar det vackra hem Du delar med Dig i reportaget. Tack så mycket för det! Det finns säkert många fina bilder som inte fick plats i reportaget? Hoppas det och hoppas Du visar dem här på bloggen! :)

Önskar Dig en skön fortsättning på veckan!
Vänliga hälsningar från Karin i Körsbärsgården.

Kristin sa...

Hejsan Marie, vilket härligt hem!!! Jag köpte H&A idag och blev inte besviken på ert reportage. Jättekul att få se det i tryck. Är ju en stor fan av bloggen och har varit länge, så det känns extra kul därför. Jag säger det igen, jag hoppas ni gör fler reportage i samma stil! :-)

kram och ha en jättebra jul även detta år!

/kristin

Anonym sa...

Vad fint reportaget blev!
Det finaste hemmet i tidningen,
så klart!

Vad det gör mycket att få lite storlek på bilderna. Kul att se lite vinklar du inte tagit med i bloggen.

Så gillar jag att du har sandfärgad, inte vit, soffa. Den förankrar sittgruppen i rummet.

Vi ska äntligen skaffa pärlspont och göra färdigt det sista i köket...
Då kanske jag får till ett inlägg!

kram
ingela :)

Två systrar sa...

Hejsan!! Tänk att dina idéer aldrig verkar ta slut:-)Du har varit en stor inspirationskälla för mig sedan den dagen förra sommaren jag tittade på en blogg för första ggn.Jag spenderade 11 långa v på sjukhus efter att jag brutit ryggen i en olycka, så då kunde jag drömma mig bort i alla vackra miljöer..Sedan den dagen läser jag alltid din blogg och nu har vi startat en egen!! Superkul! Hoppas du vill kika in! Stor kram Charlotte

Anonym sa...

Oj så många kommentarer du fått.

Trots det så sällar jag mig till skaran och tycker det var såå fint repotage om ert hem

//Lena

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Åhhh så bra!!!
Jeg gleder meg på dine vegne og så gleder jeg meg til å se reportasjen, fryd!!!!!

Ha en fin og kreativ fredag!
Klem

fyra vindar sa...

hej marie!
d va ett helt underbart reportage! njöt av allt! tack för d!
/miss sophie

Lallis - liv och leverne sa...

Den bilden är sanslöst fin och vad kul!!
ha en fin helg.
kram Lallis

smultrongården sa...

Kom från Provence 04.00 i morse. TVÅ hem & antik låg på bordet. Mycket bra för dom kommer att läsas... Har sagt det förr o säger det igen: du har en makalös feeling!!
Mys på i regnet!
Kramar Eva

Anonym sa...

Hej Marie
Sååå vackert... Du har det finaste hem jag sett. Man bara njuter av allt. Vilken känsla för det vackra,så underbart inspirerande. TACK!

Ha det bäst
Hälsningar
Anna

K sa...

Hallå köpte både den tidningen och vakre hjem igår ( stod nästan o hängde på låset...) å ja måste säja att ERT HEM VAR DEN BÄSTA GODASTE PRALINEN AV ALLT I BÅDA DESSA TIDNINGAR ;D resten kändes som gamla repriser.
Ha en trevlig helg i ert alldeles uuunderbara hem ;D kram / K

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

For et koselig kjøkken (og hus) dere har!
Har bladet en hjemmeside så vi kan se mer?:-)

Vi holder på å pusse opp et gammelt hus, og jeg leter etter den perfekte hvitfarge,- ikke for gul og heller ikke for grå...
Synes den du har på kjøkkenet så veldig fin ut,-kan jeg spørre om hva den heter?

Ha en fin helg!

Cat:-)

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Hej på dig!
Grattis! till ett av de finaste reportage som nånsin visats i Hem och Antik!!! det är ju helt otroligt snyggt!
Kram Madde

Anonym sa...

Madonnan var vacker.

Kramar @nette

Annika sa...

Vilka underbara bilder från ditt hem, har haft framme reportaget i flera dagar nu och låter mig inspireras av dem.
Ha en fortsatt trevlig helg.
Kram Annika

Livy sa...

Nydelig blogg du har! Jeg skal kjøpe hem & antik i morgen - gleder meg til å se hele repotasjen!

Ønsker deg en fin helg!
Mange klemmer fra Livy

linnea-maria sa...

Åh nu måste jag ju köpa två tidningar ;-)
Underbar köksbild.
Samma här har inte heller särskilt dyra möbler hemma, det mesta är ärvt. Kram /linnea-maria

Hanna sa...

Vilket drömkök ni har! Och bilden är sagoligt vackert!

Hanna/Pientä ja Kaunista

Anonym sa...

Vilket underbart vackert hem..har lusläst hela artikeln flera gånger!:) Fantastiskt vackert. Snälla,snälla kan du inte visa ett till foto på tallkvisten du hängt i taket med dekorationerna,man såg inte hela på bilden, skulle vara så roligt att få se hur du gjort där. Tack för härlig inspiration!
Kram från Maria

Magdalena Martin sa...

Mitt hjärta smälter och ögonen tåras, så vackert! oj oj oj så fint!
Var tvungen att låna bilden och skriva om ditt vackra hem med inredningsreportaget på min blogg, hoppas det är ok :)
massor av kramar och tack för ljuvlig inspiration!
Magdalena

LOPPISLIV sa...

Hej Marie! Köpte tidningen i fredags och har lusläst den nu hela helgen. Jisses så mycket inspiration du ger. Du har en fenomenal talang för inredning den saken är klar. Ett av sveriges vackraste hem har du också, helt klart. Många kramar Paula

Fabrikken sa...

Vakkert vakkert vakkert :)

Marie//Tekla Maräng sa...

Vill bara säga att hade jag ditt kök så skulle jag inte gå många meter där ifrån. Ett riktigt feel good kök. Ska absolut köpa tidningen. Ha det gott Marie

ColonialEast sa...

Vad spännande! Ska försöka ut och hitta tidningen.

En inredoholic sa...

Grattis till besökarantalet (det förstår jag- du har en underbarblogg och är såååå duktig)

Ser fram emot hem o antikt...
Önskar dig en bra start på veckan. Kram Jannice

Sara sa...

Det är sååå fint ert julhem. Och bloggen läser jag ofta, men hinner inte alltid kommentera. Har lagt dig i en blogglista på min nya livetenligtsara.blogspot.com Jag hoppas det är ok, annars får du säga ifrån... Kramar

Ludvigsdal sa...

Äe en av mina favorit tidningar! Bara njöt av ert hem otroligt vackert. Anette

Ludvigsdal sa...

boudoiranette@hotmail.com
mvh
Anette

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj, oj, vilken bild, vilket kök!!! Jag har inte hunnit köpa tidningen ännu men jag ska definitivt! Mari.

annashusidingtuna sa...

Är det bara aih antik du jobbar för eller är det båda?
Jätte fin blogg som jag kommer besöka fler gånger!
Anna

annashusidingtuna sa...

Är det bara aih antik du jobbar för eller är det båda?
Jätte fin blogg som jag kommer besöka fler gånger!
Anna

Anonym sa...

Vilken charmig blogg du har :-) Gillar dina bilder!

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Du har så mysigt hemma så jag blir avundsjuk!!! =)
Du får till det så fint med små fina detaljer!

Hälsningar sanna

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Hej igen!
Jag tar din julbild och länkar dig på min sida. Hoppas det är ok?!
Hej svejs!

Unknown sa...

Nu har du inspirerat mig att gå och köpa tidningen, vilket vackert kök, är hela huset i samma stil lär jag inte bli besviken.

Jag är insnöad på New England, men gillar shappy chic.

kram från Annelie
http://radhusochstuga.blogspot.com
titta gärna in!

Anonym sa...

Hej,

vilken underbart och inspirerande kök! Jag skulle gärna vilja veta vilken färg som du har målat kökssnickerierna med? Urläckert!

Mvh

Ninni

Anonym sa...

Sååå vackert!!

Britt sa...

Vilken fantastisk bild!
Underbart!

Britt

Moodboardwithflowers sa...

Bland det vackraste jag sett!! Lovely!!

Syster vit sa...

Snyggt så man dånar.Du har min favoritblogg och mitt favoritkök. Köpte ju naturligtvis tidningen. Kram Liselott

Linda sa...

Just lovely. Your house and all the Christmas decorations are so lovely. I was inspired and went with a different look this year--white poinsettias and gold, silver, and white on the tree. You are an inspiration.