torsdag 25 december 2008

God fortsättning!!!!

God fortsättning! Idag är det juldagen och man känner ett härligt lugn...stressen har lagt sig. Måste bara få visa er den finaste julklapp jag fick av min älskling! Lådan var en underbar gammal låda med initialer och gjord i pärlspont...den var bara så härlig med den finaste patina man kan tänka sig! Vill ni se vad det var i den?
Den var fylld med gammalt linne, tallrikar med monogram, vinglas och mängder med bestick!
Ja, det var så fint packat med svart silkespapper och fina svarta band! Det ska få ligga så ett tag för det ser helt ljuvligt ut! Vem ligger bakom detta vackra stilleben tror ni? Vill ni veta?

Jo, det var förstås Ingrid som har butik ATMOSPHERE http://houseofatmosphere.blogspot.com/ i Göteborg som hade ett finger med i spelet! Tack Ingrid, det känns som att den var lika mycket från dig som från Fredrik! Och tack Ingrid för julklappen från dig, underbar! Mmmmmm...! Det finns ingen som hon, hon har en sån talang och har helt rätt känsla och kan det där ända ut i fingerspetsarna. Det är en upplevelse att besöka henne! Ja, jag är så lycklig över den här fina julklappen så jag var bara tvungen att få visa den för er! Ha nu en fortsatt mysig helg med nära och kära så hörs vi snart igen!











37 kommentarer:

VINTAGELINE sa...

God jul til deg Marie!

Så vakker julegave du fikk av din mann, han vet virkelig hvordan han skal glede deg.
Har kost meg med julebildene dine i dag. Du er virkelig et oppkomme av fantastiske ideer. Så annerledes. Når alle andre har tatt etter dine ideer, kommer du opp med nye. Du er bare sååå dyktig. Jeg bøyer meg i støvet. Fortsatt GOD JUL, og på gjenhør.

Lallis - liv och leverne sa...

Detsamma! En riktigt fin fortsättning på julen önskar jag dig och du..
Vilken underbar julklapp!
kram Lallis

Mitt hvite hus sa...

ÅÅåå for en vakker julegave du har fått. Skjønner du ble glad for den =)

Ønsker deg en riktig fin jul videre=)

Juleklem Kerstin

Hem och Lycka sa...

Åh, men vilken perfekt present! Ingrid är verkligen duktig, ska nog tipsa min man om den där idén inför kommande födelsedag ;-)

Fortsatt god jul! kram

gamla skolan sa...

Vilken vacker julklapp du fick , helt otrolig . Jag vill så gärna komma till atmosphere , det verkar var en underbar butik . Önskar dig en god fortsättning ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Ullis/Leva på landet sa...

Så underbar julklapp du har fått. Är ju så snyggt att bara ha den som den står nu också. Tänk sedan när du får packa upp alla fina saker.

Önskar dig också en god fortsättning!
Kram Ullis

Viola sa...

Underbart vackra julgåvot, njut vidare utav julhelgen med de dina, kram VIOLA

Unknown sa...

Detsamma till dig och dina! Önskar Petra

Heidi-anitha sa...

Så heldig du er.. for en vakker gave, og virkelig gitt med hjerte fo

Ønsker deg alt godt videre i julen, og jeg må si så godt å ha deg tilbake her på bloggen.. savnet deg...

klemmer White vintage

rosenskära sa...

Din man fick säkert julens vackraste gåva - en riktigt riktigt glad fru!

Lena

Anonym sa...

Helt underbart vackert1

Goo fortsättning!

Lena

Rose Campagne sa...

Joyeux Noël !!

Jenny Oak Fae sa...

Otroligt vacker gåva..!

God fortsättning!!!

Varm kram från Jenny

**********************

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilken man du har som köper sådant fint till dig!! Själv fick jag presentkort på Löplabbet... vad nu det betyder...?! Och oj vad jag längtar tills jag får möjlighet att besöka Ingrid i Göteborg! Vilken härlig affär hon verkar ha!

Ha en fortsatt skön jul.

Kram Jenny

Mamma C sa...

Vilken underbar present du fick. En god fortsättning tilldig med.
Kram Mamma C

My Lovely Things sa...

Hej!!
men åh..så vackert så man tappar andan..Vilken fantastiskt vacker komponerad present..jag förstår att du är överlycklig..Vilka skatter!!
Ha det så bra..
Vi får väl försöka få ihop nån dag vi kan ses..
Kram anna

Ina sa...

God fortsättning!
Ser helt ljuvligt ut!! Förstår att du är glad och nöjd!! "Den där":-) Ingrid verkar vara en pärla ser verkligen fram emot att besöka hennes butik. Nästa år styr vi nog kosan dit...
Kram Ina

Mia sa...

Åh vilken härlig julklapp, mycket fint innehåll i den fina lådan.

Ha en fortsatt mysig jul!
Kram Mia

me and alice sa...

Hej Marie!
Önskar dig en god fortsättning!!!
Underbar present du fick! Jag hade inte heller velat packa upp den i första taget!!!!
Kraam Susanne

Anonym sa...

Hej Marie!
Vilken underbar klapp!!!
Önskar dig en god fortsättning på julhelgen.
Kram Maria/In my carport

Anonym sa...

Hej!
Har du sett att det är en användare på Styleroom.se stuffing11 som använder dina badrumsbilder och skriver att det är hennes hem? Lågt...

Beas sa...

Underbart vackert arrangerat! Vilken ljuvlig gåva!

LantlivsAnette sa...

Åhhh jag tror att jag smäller av...vilken underbart fin julklapp..
Du, man skulle ha en Ingrid här i närheten som kunde fixa såna fina julklappar,karln skulle bara behöva hämta o betala..;)
Ingrid vet precis vad du gillar, det kunde inte ha blivit mer rätt..
Ojj, den som ändå hade fått en sån klapp...det där porslinet har jag sneglat på länge...
Ha det gott
Kraam Anette

Min Still By Maia sa...

Så skjønn gave du fikk. Vakre bilder du viser.

Ha en fortsatt god jul!

KLEM FRA SHABBY CHARM

Veronica sa...

Vilken underbar låda!!!! Jag förstår att du blev GLAD!!

Ha en fortsatt härlig julhelg!

Kram Veronica

Anonym sa...

MYCKET klok man, som anlitar experthjälp. Ja, visst har hon den rätta knycken.

kram
ingela

Floralis sa...

Hej!
Det finns något att hämta på min sida... ; ))
God Jul!
Anneli

linnea-maria sa...

Gudars!! Så himla fin julklapp!! Tänk om min make kunde ha sådan fantasi någon gång. Din lyckans ost. Ha en fortsatt fin julhelg. ...Åh så snyggt paketerat....suck /linnea-maria

Lilla Trollbacken sa...

Hallå där!'
Vilken underbar julklapp du fått! En riktig skattgömma!
Ha en god fortsättning!
Kram
Gabrielle

Annas skattkammare sa...

Helt underbar julkapp! Ja visst är hon helt otrolig Ingrid!
Ha en fortsatt mysig helg!
Kram /Anna

Unknown sa...

Sikke smukke billeder og en vidunderlig og inspirerende blog;o)

Anonym sa...

Slike gaver tar man gjerne i mot året rundt;o)) Nydelig!!

Ha en fortsatt God Jul.

vosgesparis sa...

hope you had a good Christmas and I wish you all the best for the new year.

Anonym sa...

Det er så koselig å titte innom hos deg, altid mye fint å se:)
Har noe til deg på bloggen min..
Klem Anita

Två systrar sa...

det verkar som om din man känner dig väl:-) Vad glad du måste blivit!! Så kul att se dina foton, de är så vackra, du har så många vackra detaljer i ditt hem! Kram C&M

Älfgärdet sa...

Suck.... var bara tvungen att visa mannen på din julklapp...hrm...får se om det nån gång ger resultat ;)
Gott Nytt 2009!

Hanna & Eve sa...

fina saker du har ja ett par gosiga barn oohså . jag tycker att du ska va nöjd för du har en fin blogg.




kram www.munkebackshanna.bloggspot.com