tisdag 3 mars 2009

Köksön...

Tillägg! Så här är en mer rättvis bild av det svarta, visar lite för ljusa bilder nedan!




Ja, den blev svart och det känns så rätt! Hemtrevnads Marie gissade rätt, ja det var ingen tävling, men ändå! Det blev lite tyngd i köket och en fin kontrast. Visserligen har jag en del svart förut men det blev så snyggt! Bra arbetshöjd och stor yta. Knopparna kommer från en gammal knoppbräda och de fick behålla sin bruna träfärg. Jag är nöjd och ångrar man sig är det bara att ta fram penseln igen! Nu ska jag fortsätta städa, känns som man aldrig gör något annat! Sen är det dags att laga mat, tvätta...puh! Så har dagen gått!

Jag känner mig så inspirerad, har en manlig inredningsvän som är så superduktig och vi hade ett långt samtal om inredning. Bra inredningssnack helt enkelt! Han berättade en massa kul så nu känner jag för att ändra och fixa om här hemma.

Ha det gott!! ;))))





47 kommentarer:

Anonym sa...

Gud så snyggt med svart! Jag önskar så att jag hade plats att ha en köksö hos mej. Men vi har konstaterat att det blir för trångt.
Kram A-S

Kallholmen sa...

Vad fint det blev...!
Det är faktiskt roligt med lite färg...eller är svart en färg?
Underbart i alla fall att bryta av det vita med lite svart, grått eller brunt.
Den var så härligt grovhuggen också din köksö och knopparna var fin-fina.
Carolina

♥ Pia... sa...

Jaa..vad fint..gillar faktiskt svart...oxå:)..snyggt blev det ..jag säger som lilla fröken bråttom..önskar jag hade plats för en köksö....kram..PIA

Martina sa...

Annorlunda och fin! Knopparna är jättehärliga!

Du har så fina bilder på din blogg...roligt att titta runt!

Ha det så bra!
Martina

Skatan sa...

Fint med det mörka! Kul också att återanvända de gamla knopparna från knoppbrädan.

Ha en fin dag.

/Anna

Mitt hvite hus sa...

Kjempe flott...dette likte jeg =)

Klemmer=)

Anonym sa...

Åh ett sånt underbart kök du har!! Och jag håller med, svart blev het rätt på ön (som i övrigt är hur fin som helst). Snyggt med knopparna från brädan.

Ha en skön dag!

Kram, Jenny

Älfgärdet sa...

Så snygg den är din ö! & träpluggad & allt. Vackert! Jag har alltid varit mycket svag för svarta möbler. Har ett ekmöbelrum som jag inte är nöjd med... men har äntligen kommit på en lösning, tror jag :). Ska tillföra flera svarta möbler & flytta ut eken :). Tyvärr kan jag inte måla om eken eftersom de är arvegods & har följt huset...Kanske kan jag övertala någon släkting att nappa på dem ;)
Du har så vansinnigt mycket fina detaljer i ditt kök!!!

Hem och Lycka sa...

Å vad fin den blev, smart med knopparna!

kram

Körsbärsgården sa...

Hej Marie!

Vilken härlig köksö! Robust och välgjord och dessutom med pluggar. Jättefin! Tycker om ide´n med knopparna som återanvänds då jag är svag för återbruk.
Vi har planerat att göra en köksö med klaffar och på hjul för att kunna anpassa och flytta runt den efter behov. Har tänkt ha den både som förvaring, till avlastningsyta, extra arbetsyta och serveringsbord både inne och ute på däcket sommartid.

Hoppas Du är klar med städningen (men det blir man väl aldrig...) och kan sätta igång att fixa om hemma. En inspirerande manlig inredningsvän låter toppen! :)

Vänliga hälsningar från Karin i Körsbärsgården.

"M" sa...

Jättejättefin....blev så snyggt, men den ser grå ut på bilden...eller så är jag färgblind...hihi...snyggt är det iaf

LantlivsAnette sa...

Åhhh sååå fint !!
Jag trodde att jag hade rätt, den ser grå ut på min dator i alla fall..men svart, kanon snyggt !!
vad praktiskt o snyggt med en köks ö, men jag har ingen plats, skulle så gärna vilja ha en jag också...
Vad roligt att snacka inredning med en likasinnad, man får en kick kan man väl säga..
Ha det gott
Kraam Anette
P.s Jag har äntligen fått tag i tvättkorgen jag såg i somras på en loppis, du vet, man ger sig inte, ska hämta den ikväll !!
Kraam anette

n o r d i n g å r d e n sa...

Fantastiskt att ngn kan inspirera dig, du står ju själv för all inspiration till oss andra, suck va fint!

Köksön blev ju bara så vacker och dina detlajer är som vanligt ngt utöver det vanliga!

Jättefina reportage du, Johanna och Mari gjorde!!

Mari.

Tulipa sa...

Hej!
Oj så snyggt!
Det står att den är svart, men på min dator ser den grå ut.
Hur som helst så var det väldigt fint med kontrasten till de trärena knopparna du satt på sidan!

Önskar jag haft plats till en köksö, en personlig sådan!

Kram Mariette

Tack för dina positiva ord inne hos mig!!!

Nettan sa...

Å va snyggt det blev! Rustik å fin..fast jag tycker den serr grå ut..kanske är färgblind!;-) Fint va det i alla fall!!
Kram Nettan

Unknown sa...

Hej

Vad snyggt det blev.
Jag håller med att det blir lite tyngd när man målar svart.

Ha en underbar kväll

KRAM CARINA

vardagsvitt sa...

Så kul att ha en likasinnad att bolla ideer med.
Så kreativiteten spirar, då är det bara vänta på en massa inspiration att beundra här hos dig!!
Kram Marith

Jessica sa...

å vad fint med en köksö önskar att det fanns plats för en sån här hemma med kram jessica

Saras saker och ting sa...

Hej!

Vilken fin köksö! Jättefin blogg har du, så vackra bilder!

Hälsningar,
Sara

I mitt hjärtehem sa...

Ditt kök ser så himla mysigt ut...upptäcker nya detaljer varje gång jag tittar på bilderna. Blir lite avundsjuk :D
Kram åsa

Maria i Lilla villa vita sa...

Ja, alla dina bilder är så fantastiskt fina och allt du verkar röra vid blir till "guld". Tack för all inspiration du skänker mig!

Kram Maria

Anonym sa...

Mm, det där blev verkligen snyggt! Ni har byggt den själva alltså - impad! Snyggt med svart och så gillar jag knopparna!!

/Terese

Söta Prickar sa...

Du är fantastiskt duktig du!!! Så fina bilder!

My Lovely Things sa...

hej Marie!!
så fin köksön är..Gillar att den är svart..det blir så rustikt och fint då!!

Ja det är mycket med städning och matlagning..och inte tal om tvätten..jag hinner tvätta på sin höjd..men kanppt baära ut den så alla får hämta sina kläder i tvättstugan..så är det när man hellre målar och piffar..ja, ja..nu ser det ut som målningne börjar lida mot sitt slut..är lite trött på att måla..men det brukar ju gå över..

Ha det så bra..
kram anna

Naija sa...

en köksö skulle alla trånga kök ha men vårt kök är alldeles för litet :(

Det vita dårhuset sa...

Det blev jätte fint!!
Jag försöker att spara vissa grejer i någon annan kulör än vitt men det är stört omöjligt *fniss*.

Jag går och tittar på grejen i ett par dagar men sen åker penseln fram =).

Men ack den som ger sig! Någon dag kommer det att finnas färgskillnader här också =)

Ha det gott! Kram

Lilla huset på prärien sa...

Jättefint Marie!! Jag är ju ett stort fan av det svarta som du vet... riktigt läckert blev det!

Kram Jenny

Anneli sa...

...och jag som trodde att ni var helt klara med ert fina kök...;)
Den där köksön blev ett läckert tillskott i a f - snyggt med svart och de rustika knopparna! Det är verkligen praktiskt med lite avlastningsyta...jag skulle ha svårt att klara mig utan mitt lilla bord!!

Kram

gamla skolan sa...

Åh ! Så fint ! Jag vill också ha en köksö !! Kramar Susanne / den gamla skolan

Vintage sa...

jättesnyggt! Har alltid gillat svart och det är jättefint med svarta detaljer till den lantliga inredningen...Ha en fin dag! kram susanne

Anonym sa...

Det blev jätte snyggt. Jag har också blandat svart och vitt i mitt kök, har svarta granitskivor på bänkar och köksö.
Du har ett så vackert hem. Jag älskar att titta in.
Stenlycka

Love Your Homes sa...

Hej Marie,
riktigt klockrent med den svarta kontrasten och den grova ytan. Måste vara underbart med en duktig snickare bredvid sig.
Visst är det spännande med kontraster, även det manliga inslaget i inredningens värld. De har en annan vinkling och smarta lösningar många gånger.

Ha det gott och kramar från,
Ia

Millas hem sa...

Köksön ser jättecharmig ut, gillar bilden nedan också!

Camilla

Viveka i Bläckhornet sa...

Men vilken grym köksö. Jag föll pladask... Snälla, kan du inte lägga ut den som helhetsbild ?

Kram Viveka

Tine sa...

HELLO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

GO AND VISIT MY BLOG- IT IS IMPORTANT FOR YOU ;o)

Heartly Hugs Christine

Sofia på Me and my home sa...

ÅH VAD FINT!!! Så läckert med knopparna från brädan - kul ide!
Kram!

Anonym sa...

Det är ju så vackert att man får ont i magen!

Unknown sa...

Såååå snyggt! Jag trodde också att den skulle bli svart. Snyggt med skarpa kontr. Är med sugen på en nu när vi har hivat ut bordet. Du är definitivt en inspirationskälla!

Kram Pia

Tine sa...

Hello Marie...

I am happy when you happy..;o)
It is a friendship Award and it means:
For People who have a really wonderful Blog and who are lovely Persons. With Inspirations by the Heart and Style. You have to take 8 other People with means the same to you.
Wish you all the Best

Big Hugs Christine

Myrrabutiken sa...

Den var underbar,en sån vill jag ha!! jaaa du städningen blir man aldrig klar med, man får försöka ha fina städgrejor hemma så känns det LITE roligare:) Ha d gott/Jenny

smultrongården sa...

Hur snyggt kan det egentligen bli???
Så snyggt som hos Marie!!!

Hallååå - ett rim - inte meningen.

Riktigt ursnyggt, ska direkt visa maken...

Jag har också haft ett sånt snack. Också manlig. Vi hade väl inte samma?? Min börjar på E... mycket givande!
Tänk vad mycket trevligt man kan ha med likasinnade.
Ha det superbra,
kramar Eva

ColonialEast sa...

Ser helläckert ut! Svart är himla snyggt. Kram, Petra

Evas Paradis sa...

Väldigt snyggt blev det !
Ärt det månne ett par ljusstakar som man ser foten på? Ser väldigt snygga ut :-)
Kram Eva

vosgesparis sa...

That table has a beautiful black shape. I would love to have place for such a beauty

Martina sa...

Hej o tack för inspirationen!
Vi ska bygga om köket i vår. Har en klar bild över hur det ska bli, vitt, gråmålat golv, zink o rostfritt, samt svart (industriellt/shabby). Bänkskivorna är dock oklara. Svart är ju snyggt, men föredrar trä framför sten. Känner du till om det funkar att ha svartmålade bänkskivor, typ din köksö? Hur blir i så fall hållbarhet när det gäller yta o fräschör och vad är det bäst att måla den med? Du har ju sett en del kök. Kanske har du någon annan idé?
/Martina

Anonym sa...

Meen ååååh!Va fiint=) Allt!! Jaa man blir glad av vackra bilder=)Inspererande! Linolin har underbara kläder...Kika gärna in, du kanske hittar nåt du gillar=) Helena...

Anonym sa...

Oj då! www.linolin.se Kram...