torsdag 2 februari 2012

Lite färg...

Dagarna blir ljusare och längre och det är ljust ända fram till kl.17 nu, det är så skönt tycker jag. Tänk att snart får man börja peta ner de första små fröna också, det är snart dags att så tomater. Det brukar jag alltid göra i slutet på februari. Tiden går fort! Har varit hemma idag med ett magsjukt barn och har haft tid att titta på mitt hem lite mer än vanligt. Jag känner en stark längtan efter färg men på rätt sätt. Men det får bli på små saker och i textilier tror jag. Lite sugen på tapeter också men det brukar vara övergående, vi får se var de tankarna landar. Men sugen på grönt är jag så nya växter måste inhandlas. Satt och "glodde" på köksgolvet och funderade på om det skulle få bli rutigt i grönt och vitt. Det är nog bäst att köpa växter först så kanske den längtan efter grönt lägger sig. Nästa vecka bär det av till Danmark så kanske jag kan hitta något där, de brukar ha mycket fint. Hittade en bild som har varit med i Living Etc och tycker den är så härlig!
Ha det bra

11 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Nu längtar man efter allt det våriga i färger!

ha en fin dag!Kram!

Skumpa och Spaljé sa...

Ja visst är grönt fint...., en härlig bild...
jag läste lite längre ner om att du är ute efter en järnsäng, vi har en jättefin på Skumpa & Spaljé, hör av dig om du är intresserad.

Kram Helena.

Veronica sa...

Jag är en blå-tjej. Gillar verkligen nyansen som tapeten på bilden har. Jag har ganska sugen på att sätta upp ett par mönstrade tapeter i vårt sovrum. Vi har inga garderober, utan en minimal walk-in-closet, så det är enkelt att tapetsera om den dagen jag ruttnat på tapeterna. Det är ju tyvärr det jag gör, det finns ju så många andra fina att välja på....

Kram Veronica

Goa sa...

haha, jag känner sååå igen mig! Vill ha färger och så tröttnar jag...3 dagar senare!
Men golvet i köket hejar jag på..:))

Puss o Kram kära Marie

Editor sa...

Vad glad man blir av den lampan!

Stenmur & Gärdsgård sa...

Underbart med färger... Nu har jag ju haft rosa blommig tapet och turkost sideboard i mitt lilla kök...och jag måste säga att tapeten den har jag tok gillat från första stund och har inte tröttnat... Men sen är ju allt annat dovt och vitt... Och så gör det sig ju mer i ett litet torp... Super fin bild!
Spännande med ditt golv, kan väl verkligen vara något... går ju att måla över när man tröttnat ;-)
Kramar till dig, lyckas inte lämna kommentarer i er andra blogg har försökt många gånger...

Kram igen,

polkadotpeticoat sa...

what a dreamy space....i could live in this room forever....and read read read......

Madikken sa...

nydeligt

Anonym sa...

Vilken mysig kreativ blogg du har:) jag bjuder på lite vårkänslor om du har lust kika förbi...Love Maria på inredningsvis.

Casa of Mia sa...

Härliga färger:)

Bygdegården sa...

Underbart med lite färg, gillar mixen :) kramisar! /emma